søndag den 7. november 2010

Flet





Der var engang, da vi flettede vores hår med fjer, perler og hørgarn, der var dengang hvor vi var hippier og rejste rundt i verden og solgte smykker.Vi flettede indianske armbånd af brodergarn. Jeg havde næsten glemt det... 
Men et glædeligt gensyn i en af bøgerne om flet, satte mig på sporet at den gamle teknik.
Jeg kastede mig ud i forskellige garneksperimenter og videre med nogle forsøg, med at kombinere plastik og forskelligt garn. I kælderen fandt jeg noget tyndt ledning og efter mange forsøg lykkedes det mig at lave dette produkt, et flettet armbånd "The Rose"- elektriker guld.




"The Rose"






Kan dette materiale bliver et brugbart smykke ?






Ja, men det skal være bredere, 
 derfor fletter jeg "The Rose"  med 5.




Garn udgave, men det snor sig formeget ...









Det ku`være lidt cool at lave et armbånd med skummemælksposerne og garn ..








Her er forholdet mellem plastik og garn ændret til 1-5.







Papir flet 






Flettet kort







Gudsøje 





Pileflet 

hov jeg har glemt at fotografere den anden figur ...










Ingen kommentarer:

Send en kommentar